Patrząc wstecz (i w przód) w G Suite

Rok 2019 przyniósł kilka kamieni milowych dla G Suite: Gmail skończył 15 lat, Google Apps Script obchodził swoje 10-te urodziny, a Google wprowadził prawie 300 produktów oraz aktualizacji, aby pomóc firmom przejść na nowoczesny tryb pracy. Zastanówmy się przez chwilę nad tym, co zostało osiągnięte, patrząc na kilka najważniejszych wydarzeń z 2019 roku.

Firmy otrzymują „asystenta”

Google mówi to cały czas: praca w chmurze otwiera możliwości poprawy wydajności i współpracy w miejscu pracy. Właśnie dlatego firmy takie jak PriceWaterhouseCoopers (PWC), ATB Financial i Chrysler Fiat używają G Suite, aby zmienić to, jak wygląda praca w ich firmie – ludzie współtworzą dokumenty w tym samym czasie i komunikują się w sposób, który im odpowiada, czy przez e-mail, czat lub twarzą w twarz poprzez wideokonferencję. W znaczącym stopniu poprawia to wydajność.

Być może (nie tak) ukryty klejnot współpracy w chmurze polega na tym, że umożliwia także wykorzystanie sztucznej inteligencji. W roku 2019 Google ogłosił jeszcze bardziej przydatne funkcje G Suite oparte na sztucznej inteligencji, w tym nowe funkcje w Dokumentach Google, które pomagają w szybkim pisaniu dokumentów wysokiej jakości. Rozszerzona została również integracja z Asystentem Google, aby pomóc w wykonywaniu pracy, będąc poza biurem. Dowiedz się więcej.

Upewnij się, że Twój głos jest słyszalny

Dobra komunikacja ma kluczowe znaczenie dla osiągnięcia zysków każdej firmy. Właśnie dlatego w roku 2019 Google powitał Voice w G Suite jako uzupełnienie innych narzędzi komunikacji, takich jak Gmail, Hangouts Meet i Hangouts Chat. Dzięki Voice for G Suite możesz skonfigurować telefonię dla swojej firmy w 11 krajach. Voice działa z dowolnego miejsca na dowolnym urządzeniu i wykorzystuje wbudowaną sztuczną inteligencję Google, aby transkrybować wiadomości głosowe i blokować nieprzyjemne połączenia spamowe (lub nawet korzystać z technologii zamiany tekstu na mowę, aby automatycznie tworzyć menu połączeń w maksymalnie 11 językach). Jeśli dopiero zaczynasz korzystać z narzędzia Voice, sprawdź ten post, aby dowiedzieć się, jak zacząć lub odwiedź poniższą stronę internetową.

Uproszczenie bezpieczeństwa dla firm

Google dostarcza narzędzia biznesowe, które zapewniają przejrzystość i które w pewny, a zarazem prosty sposób mogą pomóc w zabezpieczeniu danych w G Suite (obejmuje to również środki mające na celu poprawę bezpieczeństwa aplikacji innych firm, które uzyskują dostęp do danych G Suite). W roku 2019 wprowadzonych zostało kilka narzędzi bezpieczeństwa dla firm:

  • Ochrona użytkowników wysokiego ryzyka przed atakami: program ochrony zaawansowanej Google (APP – Advanced Protection Program) to najsilniejsza ochrona dla użytkowników zagrożonych atakami ukierunkowanymi, takich jak dziennikarzy, aktywistów, biznesmenów czy osób odpowiedzialnych za kampanie wyborcze. Zabezpieczenia te zostały udostępnione wszystkim użytkownikom G Suite podczas logowania. APP dla przedsiębiorstw narzuca określony zestaw zasad, takich jak wymuszanie klucza bezpieczeństwa, blokowanie dostępu do niezaufanych aplikacji i ulepszone skanowanie w poszukiwaniu zagrożeń e-mail. Ponadto, aby zapewnić lepszą ochronę przed zagrożeniami typu zero-day, Google wprowadził również bezpieczną piaskownicę dla Gmaila.
  • Nowe zarządzanie punktami końcowymi oraz inteligentna kontrola dostępu dla administratorów: zabezpieczanie urządzeń to jeden z najlepszych sposobów ochrony danych firmy. Dlatego automatycznie zostało wyłączone podstawowe zarządzanie pulpitem dla urządzeń stacjonarnych, które uzyskują dostęp do G Suite. Oznacza to, że pracownicy nie muszą instalować agentów ani profili na urządzeniach Mac, Windows, Chrome lub Linux. Oprócz dostępu kontekstowego – który pozwala dynamicznie kontrolować dostęp do aplikacji G Suite na podstawie tożsamości użytkownika i kontekstu jego żądania, takiego jak stan bezpieczeństwa urządzenia, adres IP itp. – Google zapewnia teraz silny zestaw inteligentnych mechanizmów kontrolnych dla urządzeń uzyskujących dostęp do G Suite.
  • Pomaganie administratorom we współpracy przy rozwiązywaniu problemów związanych z bezpieczeństwem: Centrum bezpieczeństwa G Suite pomaga już teraz chronić Twoją firmę dzięki analizom bezpieczeństwa i zaleceniom najlepszych praktyk Google. Nowością jest to, że administratorzy mogą teraz tworzyć automatyczne reguły w celu rozwiązywania problemów, mogą też wysyłać powiadomienia do centrum alarmowego, umożliwiając zespołom administratorów i analityków współpracę przy sprawdzaniu zabezpieczeń w celu zarządzania zagrożeniami.
  • Zwiększenie przejrzystości procesów: Google ciężko pracuje, aby zdobyć i utrzymać zaufanie klientów. Przejrzystość dostępu wspiera zobowiązanie zaufania klientów, dostarczając szczegółowe dzienniki działań podejmowanych przez pracowników Google oraz powody każdego dostępu, w tym odniesienia do konkretnych zgłoszeń do pomocy technicznej, w stosownych przypadkach.

 

Więcej integracji w celu usprawnienia pracy

Najbardziej istotna praca, jaka ma miejsce w biznesie, jest zwykle wynikiem spotkania ludzi, pracujących nad osiągnięciem wspólnego celu. Z tego powodu konieczne jest, aby ludzie mieli narzędzia, które dobrze się ze sobą integrują i które umożliwiają dostęp do kluczowych danych i informacji potrzebnych do podejmowania decyzji. Oto przegląd niektórych integracji, które Google dodał w 2019 roku, aby narzędzia były jeszcze bardziej elastyczne dla firm.

  • Integracja z Microsoft Office: możesz teraz edytować, komentować i współpracować z plikami Microsoft Office za pomocą Dokumentów, Arkuszy i Prezentacji Google. Zapewnia to najlepsze korzyści współpracy G Suite z plikami pakietu Office, eliminując jednocześnie potrzebę konwersji typów plików.
  • Ulepszona integracja Salesforce: po raz pierwszy Google wprowadził Łącznik danych dla Salesforce w roku 2018. W oparciu o prośby najlepszych użytkowników w roku 2019 wprowadzone zostały pewne ulepszenia, w tym możliwość planowania odświeżania danych i dopuszczenia ponad 2000 wierszy danych.
  • Dynamiczna poczta w Gmailu: Dzięki dynamicznej poczcie możesz łatwo podjąć działania bezpośrednio z poziomu wiadomości e-mail bez konieczności opuszczania skrzynki odbiorczej – np. wysyłanie odpowiedzi na wydarzenie, wypełnianie kwestionariusza lub przeglądanie katalogu. Ta funkcja umożliwia komentowanie plików Dokumentów Google bezpośrednio w wiadomości e-mail (zamiast przechodzić do aplikacji, aby odpowiedzieć na komentarze). Istnieje wiele sposobów, dzięki którym firmy i programiści mogą korzystać z tej funkcji, aby zwiększyć interaktywność poczty e-mail w swoich organizacjach.

 

Zaprojektowany z myślą o Tobie

W roku 2019 zespoły inżynierów oraz projektantów Google ciężko pracowały nad tym, żeby aplikacje działały u wszystkich, z dowolnego miejsca, a nowe cechy konstrukcyjne pomagały pracować dłużej. Wprowadzony został „tryb ciemny” w kilku aplikacjach, takich jak Kalendarz, Google Voice, Google Keep oraz Google Tasks, aby zwiększyć żywotność baterii. Niektóre projekty mobilne w narzędzia takich jak Gmail i Dysk oraz ulubione narzędzia do współpracy także zostały wzbogacone.

 

Google wprowadził do G Suite więcej funkcji ułatwień dostępu, w tym podsumowania komentarzy „Zmiany na żywo” w Dokumentach. Oto przegląd dostępnych funkcji ułatwień dostępu w G Suite, których możesz użyć.

.

To ludzie są siłą napędową firm odnoszących sukcesy – prawdziwi ludzie za kulisami. Im mniej czasu spędzają na skupianiu się na technologii, tym więcej mogą go poświęcić na rozwiązywanie skomplikowanych wyzwań, które wpływają na wynik finansowy (czyli na faktyczną pracę). Dowiedz się więcej o G Suite na poniższej stronie internetowej.

Źródło: https://cloud.google.com/blog/products/g-suite/looking-back-and-looking-ahead-year-review-g-suite?utm_source=linkedin&utm_medium=unpaidsocial&utm_campaign=gsuite-productivityandcollab-notrelevant&utm_content=tipseducationdemos&linkId=79363824