Dysk w chmurze

Przechowywanie danych – dysk w chmurze

Wygodne przechowywanie i udostępnianie plików oraz szybki dostęp do danych. To niewątpliwie ważny element usprawniający pracę w każdej firmie. Duża część podejmowanych działań wymaga kooperacji i bieżącego nanoszenia poprawek i komentarzy. Dysk w chmurze umożliwia wszystkim pracownikom wgląd do przygotowanych materiałów. To wpływa na szybką i skuteczną realizację zadań, a ostatecznie – na produktywność firmy. Dlatego coraz więcej przedsiębiorców decyduje się na Google drive.

dysk w chmurze

Dysk w chmurze – jak działa

Dysk w chmurze to nic innego jak miejsce na serwerze usługodawcy udostępniane przedsiębiorstwu za odpowiednią opłatą. Umożliwia przechowywanie, segregowanie i stały dostęp do znajdujących się tam danych. Każdy przesłany dokument posiada kopię zapasową, co chroni przedsiębiorstwo przed utratą ważnych danych. Pliki znajdujące się na wirtualnym dysku mogą być otwierane (nawet w trybie offline) i edytowane przez osoby, które otrzymały do niego dostęp. Wprowadzone zmiany są natychmiast aktualizowane dla wszystkich użytkowników. Przejrzysta forma umożliwia łatwe uporządkowanie zgromadzonych danych, a wyszukiwanie według nazw lub zawartości znacznie skraca czas pracy.

Jak pobrać dysk w chmurze

Założenie wirtualnego dysku jest możliwe tylko z konta administratora, które pozwala zarządzać usługami od Google. Konsola administracyjna umożliwia wybór użytkowników, którzy mają mieć dostęp do przechowywanych danych. Ważne jest także włączenie kopii zapasowej, by uniknąć utraty istotnych danych.

Poniżej znajduje się link, który pozwala pobrać Google Drive na komputer lub telefon:

https://www.google.com/intl/pl_ALL/drive/download/

Ile kosztuje dysk w chmurze

Cena zależy między innymi od jego pojemności i usług dodatkowych, takich jak archiwizacja plików (Google Vault) czy wyszukiwarka treści (Cloud Search). Uiszczanie zobowiązań odbywa się w trybie elastycznym (co miesiąc) lub rocznym. Wirtualny dysk to korzystne rozwiązanie dla nowych klientów – abonament przez pierwsze 12 miesięcy jest niższy.

Jaki dysk w chmurze za darmo

Istnieje wiele firm udostępniających wirtualną przestrzeń na magazynowanie plików – Mega, Box, iCloud, Dropbox czy Google Drive to tylko niektóre z nich. Użytkownicy, którzy nie prowadzą firmy, najczęściej wybierają bezpłatne „chmury” – przechowują tam przede wszystkim zdjęcia, notatki czy arkusze. Darmowa przestrzeń ma najczęściej bardzo małą pojemność – od 2 do 50 GB. Decydując się na prowadzenie działalności, klienci wybierają płatne, pojemniejsze wersje.

Sprawdź ofertę Google G Suite >